LÕPUMÜÜK - Koodiga PRODIGY25 kõik Prodigy tooted -25%

Kõik olemasolevad Prodigy tooted leiad SIIT ->

KÕIKIDELE TELLIMUSTELE TASUTA TRANSPORT! 50 000+ TOODET LAOS

Menu

Cart

Mängu käik

Kõikide radade mängimine discgolfi pargis algab spetsiaalselt alalt, mida nimetatakse tiialaks ehk viskealaks. Tiiala võib olla valmistatud erinevatest materjalidest - betoonist, kummist, puidust või olla looduslik. Loodusliku tiiala puhul peab olema maastikule märgitud nähtav joon. Tiialast ei tohi enne ketta lahtilaskmist üle astuda, kuid peale viset (ketta lahtilaskmist käest) võib mängija tiialast üle astuda.

Enne mängu alustamist jaotatakse mängijad gruppidesse võistluse korraldaja äranägemise järgi, tavaliselt on ühes mängijate grupis 3-5 liiget. Esimene vise tiialalt tehakse järjekorras, mis on märgitud skoorkaardile. Kui kõik mängijad grupis on oma esimese viske teinud, minnakse edasi ketaste maandumiskoha juurde ning iga mängija otsib üles oma ketta. Maandunud ketta ette asetatakse spetsiaalne väikesemõõtmeline markerketas, mis märgib ühtlasi ka järgmise viske sooritamise koha. Markerketas on välimuselt sarnane tavalise discgolfi kettaga, kuid on läbimõõdult väiksem. Markerketta kasutamine ei ole kohustuslik, uue viske võib sooritada ka maandunud ketta tagant, kuid sellisel juhul ei tohi maasolevat ketast ülesse võtta. NB. grupi siseselt sooritab alati esimesena viske see mängija, kes on korvist kõige kaugemal. See välistab olukorra, kus mängijad liiguvad üksteise visetele ette ning võivad seetõttu viga saada. Iga mängija loeb oma viskekorrad ise! Rada loetake läbituks siis, kui kõik mängijad on oma ketta discgolfi korvi visanud. Lähiviset, ehk ketta korvi viset nimetatakse putiks või puttimiseks. Puttimisel on oluline säilitada keha tasakaal peale viset, mis tähendab, et peale puttimist ei tohi mängija astuda üle markerkettast. See reegel kehtib 10 meetri raadiuses korvi ümber. Kui mängija asub korvi suhtes kaugemal kui 10 meetrit, võib mängija peale viset markerkettast üle astuda või üle hüpata (peale seda, kui ketas on käest lahti läinud).

Kui kõik rajad vastavas discgolfi pargis on läbitud, loetakse üle mängijate skoorid, mis on mängu käigus peale iga konkreetse raja läbimist märgitud skoorkaardile. Mängu/võistluse võitjaks on mängija, kes on raja läbinud väikseima arvu visetega. Võrdsete viskearvuga mängijate suhtes võib korraldaja kohaldada süsteemi, mida inglise keeles kutsutakse "sudden death" ehk kiire lõppmäng. See tähendab, et raja võrdse visete arvuga lõpetanud mängijad asuvad uuesti rajale ning mängijad alustavad korraldaja poolt ette antud tiialalt. Kui esimesel rajal viskab mängija A näiteks 3 viset ja mängija B 4 viset, siis on mäng läbi ja võitjaks on mängija A. Kui esimese raja läbisid mõlemad mängijad näiteks 3 viskega, liigutakse edasi järgmisele tiialale. Mängitakse seni, kuni üks mängijatest suudab teist väiksema visete arvuga edestada.

Discgolfi täielikud reeglid on kõigile kättesaadavad PDGA (Professional Disc Golf Association) kodulehelt.

Jälgi meid

Tasuta transport


Abiks tellimisel

 

Millise tootja kettaid kasutad kõige enam?

DiscSport

 

KLIENDITUGI

  • Tel. +372 553 8065
  • See e-posti aadress on spämmirobotite eest kaitstud. Selle nägemiseks peab su veebilehitsejas olema JavaSkript sisse lülitatud.
  • Klienditugi E-R 09-17

 

LIITU MEIE UUDISKIRJAGA

Soovid saada meie uudiseid? Täida väljad ja liitu!

Sisene või Liitu